Таїнство природи

Щорічно у лютому-березні олені благородні скидають роги, які прикрашають їхні могутні і горді голови. Цей процес болісний, енергозатратний і непрактичний для ссамця.
Як проходить? У верхній частині черепа оленя між двома «пеньками» і розеткою, яка є початком рогу проходить відшарування шляхом тріскання і відколювання невеличких фрагментів кістки, в результаті чого роги відпадають.
На протязі березня-травня проходить повне відновлення – регенерація шляхом швидкого росту хрящоподібної тканини – губки заповненої кровоносними судинами, які покриті шкірою з короткою шерстю. Цей майбутній ріг, всередині трубчастий, заповнений кістковою рідиною з стовбуровими клітинами. За одну добу виростає до 2 см. рогу у добрих природних умовах. З такою швидкістю відновлення не може зрівнятися жодна жива істота. Молоді роги у фазі росту називаються пантами і містять багато біологічно-активних амінокислот, гормонів, пентидів та інше. Існує багато міфів та легенд, особливо східних, щодо лікувальних властивостей.
По скинутих рогах можна визначити чисельність самців, їх вікову структуру та селекційні особини, відслідкувати сталі стації перебування (зимівля) та спрогнозувати якісний стан поголів'я 5-7 років наперед.
Колекції скидів рогів чи виробів з роговини мають позитивне сприйняття і являється хорошим надбанням для національного природного парку.
Адже, олень благородний і його корона уособлюють красоту Сколівських Бескид.

Іван ФІЦИЧ
Лісничий Бутивлянського лісництва

Новини

Наші пернаті друзі

Птахи — невід’ємна частина живої природи, їх потрібно любити і берегти не лише тому, що вони корисні, а й тому, що вони переповнюють наше буденне життя масою позитивних емоцій. Спостерігаючи за ними, особливо навесні, ми отримуємо величезну естетичну насолоду. Пернаті — це не лише користь, а й краса. А краса, як відомо, врятує світ.

  • Фауна
  • Без категорії

У світі комах

У Сколівському ЗЗСО І-ІІІ ст. №3, для учнів шкільного лісництва проведений екологічний урок «Різноманітність комах у природі». Школярі збагатили свої знання про комах (спосіб життя, будову тіла); формували елементарну уяву про цілісність живої природи. Завдяки іграм вчилися вільно оперувати раніше здобутими знаннями та вміннями в умовах інтеграції різних видів навчальної діяльності. Під час уроку були використані контейнери для комах зі збільшувальними стіклами, макети розвитку комах, лупа.

  • Екоосвіта