Хіба ревуть олені, як ясла повні?

Чи вдавалось Вам почути звуки  «сурмів» оленя благородного? Ні? Тоді зараз саме той час. Адже з приходом осені самець оленя, що шукає самку видає такі звуки.  На початку реву одинокі самці займають певну територію, часто – одні і ті ж самі ділянки по кілька років, куди ревом запрошують самок. Збуджені самці ламають гілки, б’ють рогами молоді деревця, здирають кору та гребуть ногами лісову підстилку. Під час гону вони мало їдять, тому втрачають 30-40 кг своєї ваги.

Почувши голос самця, самки приєднуються до нього в гарем, в якому налічується від 2 до 10 самок. Із збільшенням кількості самок в гаремі, рев самця стає слабшим. Як самки, так і самці визначають силу оленя по тону реву- в розквіті сили олень має низький і хрипллий голос. Нерідко самці можуть сходитись у смертельному двобої- тріск зламаних рогів і смерть обох самців. Наприкінці травня самки народжують оленят. Отож для успішного збільшення популяції, служба охорони посилює контроль території, для запобігання незаконному полюванню.

 

Провідний інженер з охорони

тваринного світу Луців А.В.

Новини

Яким побачимо Парк через 10 років

Проведено першу робочу зустріч зацікавлених сторін та громадськості з питань розробки Проекту організації території – основного документу, що визначає стратегію розвитку національного природного парку «Сколівські Бескиди» на 10 років. Розробником Проекту є Франкфуртське зоологічне товариство (Німеччина) у співпраці з адміністрацією Парку та представниками зацікавлених сторін.

  • Інформація

Ошатні шовкохвостики

З настанням холодів та перших снігопадів у населених пунктах, садах, вздовж автодоріг можна спостерігати зграйки «нарядних» пташок – омелюхів звичайних, які прилітають у наші краї для зимівлі. Яскрава пташка, що має густе, пухнасте пір՚я, великий чубчик на голівці і схожа розмірами на шпака. Птахам найбільше подобаються дерева й чагарники з яскравими соковитими плодами, особливо ті, які тримаються на гілках пізньої осені й узимку, допомагаючи їм пережити тривалі періоди негоди (плоди калини, глоду, горобини, шипшини).

  • Фауна

Допомога природі

Людина — частина природи. Але у людини є можливість змінювати її. Від неї залежить, чи збереже вона природу, чи зруйнує. У Сколівській ЗЗСО І-ІІІ ст. №3 був проведений урок-гра «Як я можу допомогти природі?». Під час заняття учні грали в ігри «Хто я?», «Бінго». В книгу скарг та пропозицій вносили свої записи щодо збереження та відновлення природи. Для закріплення матеріалу школярі у парах відображали «коли Земля хворіє та радіє». На гілці побажань відтворили свої емоції, які дістали під час уроку.

  • Екоосвіта